Listing 1 - 10 of 68 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
A clear, balanced, contemporary look at how relationships work, from leading researchers in the field. As the first text to fully capture the excitement of today's research findings on couples, Intimate Relationships answers fascinating questions: How do relationships work?Why are they so hard sometimes?What are the principles that guide them?How can we use what we know to make them better?
Interpersonal relations. --- Relaties --- Psychologie. --- Interpersonal relations
Choose an application
CHANGE YOUR COMPANY. CHANGE THE LIVES OF OTHERS. CHANGE THE WORLD.An INFLUENCER leads change. An INFLUENCER replaces bad behaviorswith powerful new skills. An INFLUENCER makes things happen. This is what it takes to be an INFLUENCER. Whether you're a CEO, a parent, or merely a person who wants to make a difference, you probably wish you hadmore influence with the people in your life. But most of us stop trying to make change happen because we believe itis too difficult, if not impossible. We learn to cope rather than learning to influence.
Choose an application
Kalverliefde is een normale zaak, maar het is ook een serieuze zaak. Die eerste vlinders in de buik zijn een opwindende ervaring. Toch is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. Verliefdheid kan stresserend zijn. En dan is er nog liefdesverdriet ... En wat als je verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht? Wat als je ouders je liefje niet zien zitten? Of als je verliefd bent op een ster aan het showbizzfirmament? Of als je gevoelens misbruikt worden door een loverboy? En wat met datingsites? Dit boek is bestemd voor jongeren, ouders en voor alle anderen die, al dan niet professioneel, te maken hebben met jongeren.
Interpersonal relations --- Juvenile literature --- Love --- Sex --- Verliefdheid --- Adolescenten --- Adolescent --- Didactics of medicine --- Secondary education --- Orthopedagogics --- Kalverliefde.
Choose an application
"This new edition offers a comprehensive and up-to-date introduction to developing people skills. Written in an accessible and engaging style by leading author Neil Thompson, it is an essential read for students and practitioners of social work and all other helping professions"--
Choose an application
Being socially competent is essential in late modern society. We expect people to find their own accommodation, partner, job, community and lifestyle and struggle to find answers for those who are not able or do not have the opportunity to achieve these things. By placing social complexity, social vulnerability and social efficacy within a framework of social policy and social practice, Complexity and Social Work argues that growing social complexity excludes more and more citizens from social participation. The book starts with exploring complexity, super-diversity, vulnerability and social efficacy. From there the book deals with the discourses of social policy, social work and social work research, pledging for social policy aiming at desired outcomes, for generic contextual social work, and for a research practice that recognises practical wisdom. Bron: https://www.routledge.com/product/isbn/9781138089334?source=igodigital
Interpersonal relations. --- Social policy. --- Social problems. --- Social service. --- Samenleving --- Multiculturele samenleving --- Superdiversiteit --- Kwetsbaarheid --- Sociaal beleid --- Sociaal werk --- Sociaal werk (beroep)
Choose an application
Coaching voor de coach, eindelijk een handleiding voor iedereen die deze nieuwe vorm van personeelsontwikkeling in de praktijk toepast of wil gaan toepassen. Personeelsfunctionarissen, management consultants en psychologen die hun kennis en vaardigheden op dit voor de toekomst zo belangrijke gebied verder willen ontwikkelen, doen in dit boek ideeen op over hoe managers te ondersteunen bij de begeleiding van jobstress of mobbing en hij het doorvoeren van veranderingsprocessen. Zij komen ook te weten hoe zij op adequate en competente wijze kunnen adviseren over loopbaanplanning of bij outplacement.
Social psychology --- Coaching --- Managementvaardigheden --- Motivatie --- Leidinggeven --- Personeelsmanagement --- #SBIB:316.334.2A553 --- 658.3 --- 658.3.0.53 --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere--?.0.53 --- Management --- 366.4 --- Leiderschap --- 431 --- management --- coaching --- opleiding management --- formation management
Choose an application
An international business expert helps you understand and navigate cultural differences in this insightful and practical guide, perfect for both your work and personal life. Americans precede anything negative with three nice comments; French, Dutch, Israelis, and Germans get straight to the point; Latin Americans and Asians are steeped in hierarchy; Scandinavians think the best boss is just one of the crowd. It's no surprise that when they try and talk to each other, chaos breaks out. In The Culture Map, INSEAD professor Erin Meyer is your guide through this subtle, sometimes treacherous terrain in which people from starkly different backgrounds are expected to work harmoniously together. She provides a field-tested model for decoding how cultural differences impact international business, and combines a smart analytical framework with practical, actionable advice.https://www.bol.com/be/nl/f/culture-map/9300000110083228/
Interculturele communicatie. --- Social psychology --- sociale psychologie --- interculturele communicatie --- intercultureel management --- DIVERSITY IN THE WORKPLACE --- INTERPERSONAL RELATIONS --- Diversity in the workplace --- Psychology, Industrial --- Interpersonal relations --- Diversity in the workplace. --- Psychology, Industrial. --- Interpersonal relations. --- Multiculturalisme en milieu de travail. --- Psychologie du travail. --- Relations humaines. --- Diversity in workplace. --- Multiculturalisme en milieu de travail --- Psychologie du travail --- Relations humaines --- Culturele diversiteit --- Management --- Managementvaardigheden --- Inclusie --- Personeelsmanagement --- Zakelijke communicatie --- Internationale handel --- Internationale public relations --- Interculturele communicatie --- 305.8 --- intercultureel zakendoen
Choose an application
Dagelijks verkeren we diverse malen allemaal in een situatie waarin we moeten onderhandelen. Dit boekje gaat in op het onderhandelen in alledaagse werksituaties. Uitgangspunt daarbij is dat beide onderhandelende partijen winst uit de onderhandeling behalen. Aan de hand van een aantal voor velen goed herkenbare praktijkvoorbeelden analyseert de auteur een aantal onderhandelingssituaties en leidt daaruit de do's en don'ts van de techniek van het onderhandelen af. Verder dan deze praktische aanwijzingen komt het dunne boekje (26 tekstpagina's) echter niet, zodat de functie beperkt blijft tot die van een checklist. De uitgave maakt deel uit van een omvangrijke reeks cahiers over mondelinge en schriftelijke communicatie.
Communicatieve vaardigheden: onderhandelen. --- Onderhandelen. --- Mass communications --- Mondelinge communicatie --- Onderhandelen --- 658.3 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Onderhandelen --- communicatie --- onderhandelen --- 007 communicatie --- *843 --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Managementvaardigheden --- Onderhandeling
Choose an application
In dit boekje vindt u verschillende voorbeelden van pestsituaties. Wat kunt u doen als u het mikpunt bent of dreigt te worden van pesterijen? Welk gedrag verergert de situatie alleen maar en hoe maakt u een einde aan die vervelende situatie? Een apart hoofdstuk is gewijd aan de omstaanders. Wat kunt u doen als u merkt dat één van uw collega's slachtoffer is pesterijen?
Pesten --- Werknemers. --- Psycholinguistics --- Sociolinguistics --- Mass communications --- Pesten ; werknemers --- 658.3 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Pesten --- pesten --- 658.3 personeelsbeleid --- 8 taal --- *843 --- Werk --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Communicatie --- Arbeidsomstandigheden --- Conflicthantering
Choose an application
Geheugen - wie maakt er zich niet van tijd tot tijd zorgen over? Vaak wordt gedacht dat een slecht geheugen nu eenmaal aangeboren is of een bijverschijnsel van het ouder worden. Dat is jammer, want het weerhoudt mensen ervan hun geheugencapaciteit te vergroten. Dat het leren van die technieken niet veel moeite hoeft te kosten, laat dit boekje zien. De tijdsinvestering weegt ruimschoots op tegen de winst die u boekt in verscherpte waarneming en waardering voor de wereld om u heen : niet alleen uw geheugen, maar ook uw blik op de dingen verandert. Wij nodigen u uit voor een ontdekkingstocht door het geheugen.
Geheugen. --- Cognitive psychology --- Mass communications --- Geheugen --- 658.3 --- KBC0407 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- geheugen --- geheugentraining --- *843 --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Geheugen (psychologie)
Listing 1 - 10 of 68 | << page >> |
Sort by
|